narzedzia - NaprawSam - Samodzielna naprawa lakiernicza elementu karoserii samochodowej z blachy stalowej


NaprawSam - Samodzielna naprawa lakiernicza elementu karoserii samochodowej z blachy stalowej


Wasze zdanie:
  • Do Kuba Stanaszek - zadałeś tak pytanie, że nie ma opcji "odpowiedz". Średnio starcza na 2m2 w jednej warstwie.
  • A mam pytanie takie, czy przez nalozeniem szpachlowki warto nalozyc na gola blache Brunox Na Rdze i jeszcze na to podklad epoksydowy a potem szpachla ?
  • Array
  • Wiecie może na jaką powierzchnię starczy baza koloryzująca 400ml? 
  • Dobry film. Sam bym sie tego nie podjal ale wiele razy mialem auta robione tymi metodami i wykonczenie jest pierwsza klasa. Nie ma sie co przejmowac typowymi polskimi krytykantami.
  • Pytanie do ekipy: Co zrobić gdy po nałożeniu lakieru bezbarwnego powłoka jest bardziej matowa niż stary lakier? Czymś to polerować? Jakąś pastą lekkościerną? Czy po prostu popełniłem gdzieś błąd wcześniej?
  • Witam jak dokładnie sie nazywa ta "blenda" ?
  • Witam. Jak by ktoś mógł napisać ile wyniesie koszt tych wszystkich rzeczy do zrobienia tego?Z góry dzięki
  • Tak, no ale co jesli ten epoxyd bym chcial dac ? Bo Pan napisal mi, ze nie ma potrzeby, no ale ja wolalbym dac. Pozdrawiam i dziekuje.
  • Esso se ve de Maravilla
  • czy potrzeba polerowac powierzchnie po malowaniu
  • witam jak mozna dostac farbe z castoramy taka jak na filmie do samochodu?
  • To jest malowane akrylem?
  • @rafal22554 Aktualnie Casto zmienia ceny, a poza tym potrafią być niekiedy różnice zależnie od sklepu. Sądzę że wersja najuboższa to jakieś 200 PLN, a kompletna (klocek na rzep, kombinezon, rękawiczki) około 300PLN. Takim zestawem można wykonać kilka napraw. Jak masz rysę przez cały samochód czyli błotnik przód i tył, drzwi przód i tył, (4 elementy) spokojnie tym zrobisz. Jeszcze Ci pewnie zostanie na zderzaki, lub lusterka :)
  • Witam, będę robił naprawę w polonezie. Mam kilka pytań. 1. Czy u Was dobierze lakier do poloneza? 2. Czy jedna puszka wystarczy na pomalowane 4 drzwi poniżej listwy? Tak samo podkład i bezbarwny. 3. Czy szpachla wyschnie na grubości około 2 cm? Dziękuję bardzo.
  • Tnz. po zdrapaniu rdzy jest prawie na wylot dziura ok. 2 cm kwadratowych a zależy mi właśnie żeby samemu to zrobić pozatym jest to blacha nieocynkowana mówie na wszelki wypadek .
  • Mam pytanko jak mam dosyć głebokiego babola to też moge użyć tych produktów ?
  • Lakier 50 zł, bezbarwny 30 zł, podkład 30 zł, szpachla 30 zł, papierki 10 zł, odtłuszczacz 10 zł. Chyba nie jest tak drogo.
  • Głos podobny do głosu Stanisława Tyma :D
  • Wszystkie produkty łącznie z bazą koloryzującą są dostępne w sieci sklepów Castorama (w większości sklepów). Trzeba znać kod koloru wg producenta. Odpowiednie instrukcje są w Castoramie. Można również wejść na stronę „napraw-sam.pl” i w dziale "Ulotki instruktażowe" jest tabela kodów kolorów do pobrania.
  • Zastanawiam się nad tym blednerem, dlaczego jest rozpylany po całym elemencie, a nie tylko troszkę od miejsca łączenia lakieru? Czy nie lepiej zostawić oryginalnego lakieru max dużo, czy po użyciu blednera będzie tak samo błyszczeć jak oryginał, czy zalecanym jest polerowanie całego elementu po robocie ? 72 godziny po.. ?
  • Nie. Nie zalecamy napraw w temp. poniżej 18C. Najlepiej między 20÷30. Trzeba pamiętać, że temp. otoczenia to jedno, a temp. elementu to drugie. Dlatego jeżeli wjeżdżamy do garażu z zimnego podwórka to musimy dać czas by elementy się ogrzały. Produkty trzeba wręcz chronić przed niskimi temperaturami.
  • kiedy używać szpachli z włóknem a kiedy uniwersalnej. Jeżeli mam położoną szpachle, wstępnie startą i pomalowaną farba olejną to jak mam to zrobić ?? Na pewno zetrę tą farbe i położe szpachlówke ... Moje pytanie brzmi czy między starą a nową szpachlówke muszę coś dawać czy wystarczy zmatowić p320 i nakładać następną szpachlówke?
  • To artysta ;P
  • @NaprawSam Właściwie to miałem na myśli podkład antykorozyjny i fuller a dopiero potem szpachlę. Tak robiłem swoją Hondę i jest bardzo dobrze. Koledze tak malowałem malucha i podobno jest z nim słabo,a chciało by się jak najlepiej.
  • Pytanie do ekipy NAPRAW SAM Czy w temperaturze ok 14 stopni można dokonać takiej naprawy?
  • Jak głębokie to nie. Głębokie wgnioty trzeba wyklepać, albo zastosować technologię SMART
  • ile to wszystko razem kosztuje..?? Bo wyglada ze strasznie duzo tego wszystkiego trzeba uzyc..
  • @go2wrona12 Masz pewnie na myśli podkład antykorozyjny. Otóż jest to naprawa sprayami dedykowana tym którzy nie mają profesjonalnych narzędzi jak: sprężarka, pistolet lakierniczy, kabina lakiernicza, etc.. Podkład antykorozyjny wymaga zastosowania profesjonalnych narzędzi i sporych umiejętności (cienka warstwa). Brak tego podkładu nie oznacza, że nie ma ochrony lub, że jest słaba. Mamy samochody już 6 lat jeżdżące z naprawami wykonanymi w systemie napraw-sam i wszystko jest OK :)
  • Właściwie to miałem na myśli podkład antykorozyjny i fuller a dopiero potem szpachlę. Tak robiłem swoją Hondę i jest bardzo dobrze. Koledze tak malowałem malucha i podobno nie jest z nim słabo,a chciało by się jak najlepiej.
  • Sam sobie dopowiedziałeś dlaczego taka wysoka kwota malowania elementu była. Każda naprawa w autoryzowanym punkcie PZU albo innej ubezpieczalni kosztuje o wiele więcej niż u innego lakiernika. Większość lakierników ma podobne ceny 200 - 300 zł. za element i uwierz mi to nie jest fuszerka.
  • Uwierz mi że ja wiem ile kosztuje materiał i ile go potrzeba. Uwierz mi także w to że kosztorys PZU jest słabiej skalkulowany niż rzeczywisty koszt naprawy. Tysiące spraw w sądach mówi samo za siebie. PZU nie ma autoryzowanych warsztatów. PZU płaci za naprawę w dowolnym warsztacie nawet u Twojego lakiernika. Ale wielu ludzi tak robi, że bierze kasę z PZU, a później naprawia u Pana Gienka bo taniej. Na koniec pozostaje już najczęściej tylko pozgrzytać zębami.
  • W zasadzie po to wprowadziłem akceptację komentarzy żeby nie odpowiadać na podobnie bzdurne posty, ale nie mogłem się powstrzymać. Nie da się nic wytłumaczyć ludziom którzy wszędzie węszą spisek. Oczywiście można było zrobić dowolną sztuczkę jak nawet nagrać od tyłu. Ciekawi mnie tylko jak taki przenikliwy wzrok nie dostrzegł, że są inne kołpaki. Tak się stało że jakaś menda mi podprowadziła w między czasie. Samochód stoi na zewnątrz a nie na hali. Jakby co zapraszam do Szczecina można oglądać.
  • @spider0sly Tylko że za te 200 do 300 masz na pięć zderzaków. To po pierwsze, a po drugie to te 250 to bardzo tanio dałeś. Lakierowanie zderzaka i błotnika w moim Seacie PZU w Szczecinie wyceniło na 844 z czego sam materiał na 454 pln.I to jest wycena z PZU! Coś tu się nie zgadza. Lakiernik filantrop?
  • grubość szpachli 2cm?? betoniarką będziesz to rozrabiał?
  • Faktycznie, w tym punkcie był ktoś zorientowany, niestety okazało się, że nie da się dopasować lakieru do mojego skuterka. Potem, w mieszalni lakierów dowiedziałem się, że tym bardziej nie da rady, bo lakier mam czerwony perłowy a nie metalik, jak sądziłem i nawet lakiernik tego nie zamaskuje. Ale część zestawu Auto-fit i tak mi się przyda, bo chyba nigdzie indziej nie znajdę taniego zestawu kilku rodzajów papierów ściernych, gąbek itd. Dzięki!
  • Tak
  • Zależy od naprawy i dodatkowych opcji. Od około 200 ÷ 300 PLN. Na stronie napraw-sam.pl masz gotowe listy zakupów do poszczególnych napraw. Możesz wydrukować i pójść do Castoramy. Podstawisz to pod czytnik kodów kreskowych dodasz poszczególne wartości i wyjdzie ile. To w przypadku napraw częściowych wystarcza na około 4 naprawy. To oczywiście też tylko szacunek :)
  • Czy to są produkty APP, i jeszcze jak bym mógł poprosić o nazwę środka do robienia "wypruszeń" na bezbarwnym ?
  • Nie to produkty Auto-Fit, a papiery sia Abrasives. Nie wiem o co chodzi z tym środkiem do wypruszeń, ale jeśli miałeś na myśli środek do niwelowania odcięcia (czyli widocznej granicy starego i nowego lakieru bezbarwnego) to chodzi o Blender.
  • Proszę te pytania zadać na forum sklepu. adres: sklep.naprawsam.pl
  • @piszczel Kolor zamawiajcie w Punkcie Porad działu metalowego. Tam powinni wiedzieć, chyba że trafi się jakiś "świeży" pracownik. Jakby były problemy dajcie znać o którą Castoramę chodzi.
  • super filmi, dzieki:)
  • Komentarz lektora mistrzowski
  • 1. Tak 2. Puszka to około 2m2 w jednej warstwie 3. 2 cm to blacharska robota. Teoretycznie można położyć 10 dwu milimetrowych warstw, ale praktycznie się tego nie robi.
  • i caly misterny plan... hahahah ;d
  • Nie wiem co to znaczy "prawie na wylot". Korespondencyjnie nie da się tego określić. Uprzedzam że ze zdjęcia też nie. Jeśli jest na wylot to raczej naprawa blacharska, jeśli nie na wylot możesz spróbować. Możesz kupić szpachlę glass i spróbować czy da radę. Jeśli nie da rady wiele nie stracisz. Z drugiej strony dasz coś co ochroni przed rdzą np. KDM, czy baranek. Może się uda.
  • @NaprawSam Właściwie to miałem na myśli podkład antykorozyjny i fuller a dopiero potem szpachlę. Tak robiłem swoją Hondę i jest bardzo dobrze. Koledze tak malowałem malucha i podobno nie jest z nim słabo,a chciało by się jak najlepiej.
  • Blender powinien być rozpylany na granicy starego i nowego. Bardzo trudno jest określić granicę bo nie robi się tego od linijki. Technik rozpyla "szerokim gestem", żeby nie ominąć żadnej strefy. Na stary lakier Blender nie szkodzi więc nie ma znaczenia z punktu widzenia technologicznego a tylko ekonomicznego (zużycie Blendera). Zatem lepiej więcej niż mniej :)
  • @matek24 Szpachlówki z włóknem używamy do wzmocnienia elementu. Np. przy "wyciąganiu" blacharskim, w miejscach osłabionych przez korozję (oczywiście po jej całkowitym usunięciu). Charakterystyki wszystkich produktów są na stronie napraw-sam.pl Co do szpachli na szpachlę to trudno coś radzić. Jeśli nie wiesz co to za cholera to w zasadzie powinieneś usunąć starą szpachlę całkowicie. Trochę za mało danych by coś rozsądnie podpowiedzieć.
  • Zobacz też: nie ma już nic więcej.

Informacje

466743 - widziało osób.
zobacz co też sądzą.

Pomóż nam się rozwijać i zobacz
.

Ocena | rating [4.5336785]
skala od jeden do pięć.





Reklama

Reklamuj się też u nas.